یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آرژانتين - فرانسه؛ خروس‌ها به‌دنبال قهرماني

۳۲۰ بازديد

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ دو تيم آرژانتين و فرانسه در ورزشگاه كازان آرنا اولين ديدار دور حذفي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه را برگزار مي كنند. قضاوت اين ديدار بر عهده داور خوب كشورمان آقاي عليرضا فغاني است.

به گزارش مشرق، آرژانتين در حالي پا به ميدان مي گذارد كه حال و احوال بسيار متفاوتي نسبت به فرانسوي ها دارد. آن ها با كمي چاشني شانس توانستند به مرحله يك هشتم نهايي برسند. آلبي سلسته با چهار امتياز به عنوان تيم دوم بعد از كرواسي به اين مرحله راه يافتند. آن ها در ابتدا در روز پنالتي خراب كردن مسي مقابل ايسلند ۱-۱ متوقف شدند، سپس در مقابل كرواسي با نتيجه ۳-۰ به معناي كامل تحقير شدند و سرانجام با گل هاي مسي و روخو ۲-۱ برابر نيجريه به پيروزي رسيدند. آرژانتين پس از شكست مقابل كرواسي دچار يك بحران شد و خيلي از بازيكنان از جمله آگوئرو به جدل با سمپائولي پرداختند. حال سمپائولي اميدوار است با شكست دادن خروس ها مقداري از فشار و انتقادات ها را كم كند.
در آن سو فرانسه علي رغم بازي نه چندان دلچسب و تماشاگر پسند با هفت امتياز به اين مرحله راه يافتند. خروس ها در اولين ديدار مقابل استراليا به كمك VAR به پيروزي ۲-۱ رسيدند، سپس مقابل پرو را با يك گل از پيش رو برداشتند و با دانمارك ۰-۰ مساوي كردند. فرانسه با هدايت ديديه دشان يكي از مدعيان اصلي اين جام است. به نظر كارشناسان آن ها تركيبي از بازيكنان جوان و با تجربه اي در ليست خود دارند. فرانسه در آخرين تورنمنتي كه به ميدان رفت (يورو ۲۰۱۶) توانست به فينال راه پيدا كند، اما در مقابل چشمان هواداران خود به پرتغال باختند.

تركيب احتمالي

رويارويي قبلي
دو تيم آرژانتين و فرانسه تا كنون يازده بار به مصاف هم رفته اند كه سهم آرژانتين ۶ برد و سهم فرانسه ۲ برد بوده است.
نكات آماري
ميانگين سني كلي تيم ملي آرژانتين سي سال و شش ماه است و فرانسه بيست و شش سال و سه ماه است.
آرژانتين در چهار ديدار اخير خود مقابل فرانسه در تمام رقابت ها پيروز شده است.
فرانسه در پنج ديدار از هفت ديدار اخير خود در جام جهاني كلين شيت كرده است.
فرانسه در هفت ديدار آخر شكست ناپذير بوذه است.

منبع : مشرق نيوز