انواع خوشبو كننده ها و تفاوت هاي آن ها

اغلب اوقات هنگام خريد يك محصول خوشبو كننده كلماتي مانند: خوشبو كننده گازي، خوشبو كننده اتوماتيك، خوشبو كننده ارزان، خوشبو كننده ژلي و… به گوشمان خورده است. اما سوال اينجاست كه آيا هر محصول خوشبو كننده اي مناسب است؟ آيا نياز ما را در حوزه ي معطر سازي هوا به شيوه اي سالم مي تواند برطرف سازد؟ در اين مقاله به معرفي انواع خوشبو كننده ها و تفاوت هاي آنها مي پردازيم.

 

در حوزه ي محصولات تلطيف هوا سه دسته كلي وجود دارد:

  • خوشبو كننده هاي گازي كه معمولا دستگاه اتوماتيك هم دارند.

  • خوشبو كننده هاي مايع كه به صورت دستي اسپري مي شوند.

  • خوشبو كننده هاي جامد و ژلي.

 

اما در اين بين، رايج ترين نوع خوشبو كننده ها، خوشبو كننده هاي گازي هستند. در جنگ جهاني دوم براي اولين بار مكانيسم مايع تحت فشار ابداع شد. در آن زمان براي فراري دادن حشرات، سم را تحت فشار داخل قوطي ها پر مي كردند تا حمل و استفاده از آن ها در شرايط جنگي راحت تر باشد.

بعدا اين ايده مطرح شد كه ميتوان از اين مكانيسم براي آزاد سازي رايحه هم استفاده كرد. در دهه ي ۷۰ ميلادي به دليل مضراتي كه اين خوشبو كننده ها براي محيط زيست، لايه ازون و انسان داشتند؛ استفاده ي از آن ها طبق قوانين بهداشتي ممنوع شد و به جاي استفاده از گازهاي مضر از گازهايي مانند پروپان و بوتان در آن ها استفاده شد. البته خود اين گاز ها هم براي گرمايش كره زمين و هم براي انسان هاي حساس مضر هستند.

 

مضرات خوشبو كننده هاي گازي:

  • خوشبو كننده هاي گازي چون در حالت گازي هستند، ابتدا جريان هوا آن ها را جابجا مي كند. يعني خيلي سريع از محيط خارج مي شوند. مثلا تهويه سرويس ها خيلي سريع آن ها را مكش كرده و به بيرون انتقال مي دهد. به همين دليل مجبور به استفاده از دستگاه اتوماتيك هستند كه هر چند دقيقه يكبار آن ها را در فضا پخش كند.
  • اين اسپري ها در جايي كه بوي بد وجود داشته باشد، بوها را با هم مخلوط مي كنند. يعني عملا فضا را سنگين تر مي كنند.
  • اين اسپري ها به دليل اينكه در ساختارشان از موادي مانند پروپان و بوتان و گازهاي مشابه استفاده مي شود، هم براي بدن انسان و سيستم تنفسي و هم براي محيط زيست مضر هستند. معمولا افراد حساس خيلي سريع به اين گاز ها واكنش داده و سردرد مي شوند. علامت آتش زا بودن پشت قوطي اين محصولات، به دليل وجود همين مواد است.

 

خوشبو كننده هاي مايع نيز اولا صرفا خوشبو كننده هستند و بحث خنثي كنندگي را ندارند. ثانيا اينكه عطر استفاده شده در ساخت آن ها عموما عطرهاي صنعتي است. خوشبو كننده هاي مايع بسته به نوع امولسيفاير هاي بكار رفته در ساخت شان مي توانند حساسيت زا باشند يا نباشند؛ كه اين بستگي به فرمولاسيون و كيفيت مواد سازنده آن ها دارد. عطرهاي صنعتي بوي خوبي دارند اما مشخص نيست اين بوي خوب دقيقا بوي چيست! اين عطرها يا تركيبات آروماتيك هستند يا بيس اتيل استات دارند.

 

خوشبو كننده هاي جامد نيز به دليل محدوديت در ميزان استفاده و آزاد سازي رايحه توفيق چنداني در بازار پيدا نكرده اند.

 

اما در مورد خوشبو كننده هاي عطرينه اين نكته را ياد آور مي شويم كه عطرينه صرفا خوشبو كننده نيست؛ بلكه يك محلول چند منظوره است. يعني با محصولاتي كه به عنوان خوشبو كننده، چه گازي و چه مايع، وجود دارد متفاوت است و تفاوت آن در خنثي كنندگي بوهاي نا مطبوع و ضد عفوني كردن سطوح است. از همين امروز عادت كنيد از واژه ي محلول چند منظوره بجاي خوشبو كننده استفاده كنيد. خاصيت خنثي كنندگي عطرينه موجب مي شود تا بو ها با هم مخلوط نشوند. اسپري خوشبو كننده هوا عطرينه، بوي سيگار، سرويس بهداشتي، غذا، حيوانات خانگي و بوهايي از اين قبيل را كه عموما بعنوان بوهاي ارگانيك شناخته مي شوند، به راحتي خنثي مي كند. ضمن اين كه از لحاظ سلامت، سالم ترين محصول در حوزه ي تلطيف هوا به شمار مي رود.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: خوشبو كننده، خوشبو كننده هوا، انواع خوشبو كننده، اسپري خوشبو كننده هوا، محصولات تلطيف هوا، مضرات خوشبو كننده ها، ماندگاري خوشبو كننده ها،

ادامه مطلب
[ ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۵۳:۰۰ ] [ مصطفي حيدري ]
[ نظرات (0) ]

بازاريابي شبكه اي و راه كارهاي موفقيت در آن

بازاريابي شبكه ‌اي (Network Marketing) يا همان بازاريابي چند سطحي (Multi Level Marketing) كه ايده ي اصلي آن از فرمول تصاعد فيثاغورس گرفته شده است، به نوعي از شيوه ي فروش گفته ميشود كه در آن شركت ها محصولات و خدمات خودشان را بدون انجام دادن تبليغات و وجود واسطه به فروش مي‌رسانند. در اين روش فروش مشتريان پس از خريد محصولات و مصرف شخصي آن ها و در صورت داشتن رضايت از كيفيت و قيمت محصولات مي‌توانند محصولات شركت شان را بازاريابي كرده و به ساير افراد توصيه به مصرف كنند و در نهايت از اين طريق كسب درآمد كنند. درآمد در بازاريابي شبكه ‌اي در ازاي فروش مستقيم اين كالا ها و خدمات و نيز در ازاي فروش از طريق افراد زير مجموعه كسب مي‌شود.

در تجارت بازاريابي شبكه ‌اي، بازارياب ‌ها با استفاده از «تبليغات كلامي» يا «تبليغات چهره به چهره» اقدام به توصيه محصولات و خدمات شركت شان مي‌كنند.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش بازاريابي شبكه اي، بازاريابي شبكه اي، بهترين شركت بازاريابي شبكه اي، تاريخچه بازاريابي شبكه‌اي، قانوني شدن بازاريابي شبكه‌ اي، نتورك ماركتينگ،

ادامه مطلب
[ ۷ آذر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۰:۰۰ ] [ مصطفي حيدري ]
[ نظرات (0) ]
[ ۱ ]